Szukaj w tym blogu

Ładowanie...

niedziela, 17 kwietnia 2011

Przepis 83 - Ciasto drożdżowe z automatu

Witam


Dzisiaj zapraszam do pieczenia ciasta drożdżowego - z automatu do pieczenia chleba.
Chciałam upiec ciasto drożdżowe, ale bez dużego wysiłku. Znalazłam przepis (wcześniej w automacie ciasto drożdżowe tylko mieszałam i rosło, później wyjmowałam i piekłam w piekarniku) na forum:


http://babiniec-cafe.pl/printview.php?t=4130&start=0&sid=7753a2e6b07c31b7eb3d8c98ca72a3ec
Ileż tam jest przepisów, instrukcji, porad - bardzo ciekawe - dziękuję.


A oto i ciasto (tym razem jeszcze bez kruszonki):








Przepis (prosto z forum):

"... w określonej kolejności (najpierw płyny, potem sypkie) do pojemnika autmatu "wrzucamy": 

3/4 szkl. mleka

1/2 szkl. oleju
2 jajka
szczypta soli (w rogu foremki)
kilka kropel aromatu lub cukier waniliowy
3 szkl. mąki
100 g cukru (w rogach foremki)
2 łyżeczi drożdży suchych lub ok. 2,5 g "żywych"(żywych drożdży nie rozczyniam tylko rozkruszam na wierzch mąki)
rodzynki po sygnale na wrzucenie dodatków
U mnie piecze sę to na programie nr 1 (normal-3,3h) wielkość wybieram dużą, skórkę najjaśniejszą, tradycyjnie, gdy do zakończenia programu mam 1,5 h wyciągan mieszadła, gdy zaczyna się piec smaruję wierzch jajkiem...." 


Piekłam wg innej rady z tego miejsca - 1,5 godziny (wyrabianie i pieczenie). Ciasto wychodzi inne niż pieczone metodą tradycyjną (przepis 12), ale tylko z 2 jaj - nie ma co narzekać - wyszło bardzo smaczne i bez wysiłku. Zdecydowanie wrócę do tego przepisu.
Zapraszam do pieczenia. Ciasto z miodem i kawą - pychota
Jeszce jedno - u mnie bez dodatków (rodzynki) - nie miałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz